TxE, Associació Esportiva Tots per l’esquí som una associació que va néixer la temporada 2012/2013. El fet de compartir la mateixa filosofia esportiva ens va portar a crear un projecte en comú. Vam creure en ell des del principi i a poc a poc hem anat creixent, tot formant esportistes en tots els seus àmbits. Vam començar amb nens de tecnificació però vam ampliar la franja d’edat als més menuts per ensenyar-los la nostra filosofia des de petits. Formem esquiadors apassionats de la neu i de la muntanya, i joves que a poc a poc van ampliant la seva motxilla de recursos per ser dels millors. Des dels més petits als més grans, tots teniu lloc dins del nostre club, doncs ja fa uns anys hem implementat les classes d’adults, perquè pugueu gaudir d’aquest esport de neu en família i seguir la pista als vostres fills.

Objectius

L’objectiu principal és educar i ensenyar l’esquí alpí combinant sempre la seguretat amb la tècnica i la diversió.

• Treballem el companyerisme i el sentiment de grup, on els grans ajuden als més petits, formant així una gran família on poder recolzar-se i passar-s’ho d’allò més bé.
  • Busquem la motivació dia a dia, que l’esquí sigui una diversió per sobre de tot i els alumnes millorin el seu nivell progressivament. I fer així que l’esquí sigui la seva passió.
  • Busquem la polivalència de l’alumne en aquest esport d’hivern, la seva adaptació sigui quina sigui la pista, el tipus de neu i a la meteorologia, gaudint-ne sempre al màxim.
  • Per sobre de tot, respectem la natura i l’estimem, sabent que és aquest el medi en que practiquem el nostre esport preferit, l’esquí. La cuidem, no l’embrutem i intentem treure`n el major benefici possible.

En definitiva, cerquem l’equilibri entre la competició i el lleure, per ajudar a formar bones persones i bons esportistes, mitjançant l’activitat física en el medi natural.

Iniciació

Els més petits aprenen mentre es diverteixen amb la neu, mitjançant jocs i materials didàctics i específics. Guiats en tot moment pels nostres monitors i monitores, els quals els acompanyen i els ajuden en tot el necessari.

Tecnificació

Milloren la seva forma d’esquiar per tal d’adquirir una polivalència en l’esquí. Deixen enrere la cunya per fer el canvi al paral·lel, el qual els permetrà ampliar les seves capacitats per poder gaudir de qualsevol tipus de pista. Tot això, sense perdre la diversió en cada classe.

Perfeccionament

En l’última etapa de l’aprenentatge, ens centrem en el perfeccionament de l’esquí i millorem tots i cadascuns dels aspectes tècnics d’aquest esport. Continuem treballant la polivalència en diferents tipus de neu i pistes, introduint breument el freeride i freestyle, motivant als alumnes i transmetent l’energia necessària per a que aquest esport sigui la seva passió.

Adults

En la fase d’adults, busquem millorar la tècnica des de la base, guanyant confiança i mantenint el control en tot moment. Aprenem a entendre els moviments necessaris per a realitzar totes les fases de la baixada. Gaudint de la neu i l’entorn a fi de carregar piles per iniciar una nova setmana.

On esquiem

Aprofitant l’oferta de SkiPallars per beneficiar-nos de tres estacions en un sol forfait, Espot, Port-Ainé i Tavascan; nosaltres esquiem tant en les pistes homologades d’Espot com en la comoditat i els fora pistes de Port-Ainé, i també tenim la possibilitat de gaudir de la preciosa estació de Tavascan.